Létání podle přístrojů na jednomotorových letounech - kvalifikace IR(A)SEP
Cíl kurzu
Cílem kurzu je vycvičit piloty na úroveň odborné způsobilosti nezbytnou k řízení letounů při letech IFR a za meteorologických podmínek pro let podle přístrojů IMC.
Vstupní požadavky
- Žadatel o IR/SEP musí mít platné potvrzení zdravotní způsobilosti 1.třídy
- Musí být držitelem kvalifikace PPL(A) nebo CPL(A) a kvalifikace NIGHT
- Musí mít nalétáno minimálně 50 hodin jako velitel PIC na navigačních letech
Výcvikový program
Žadatel musí absolvovat schválený kurz teoretické výuky k IR(A) v rozsahu alespoň 200 hodin výuky nebo jako součást teoretického kurzu ATPL.
Praktická část létání obsahuje 50 letových hodin.20 letových hodin na simulátoru a 30 hodin na letounu nebo celý výcvik může probíhat na letounu.Výcvik probíhá na letounu Cessna C-172 nebo na letounu Piper PA-28.Výcvik probíhá přednostně na letištích Brno-Tuřany, Karlovy Vary, Ostrava, Vodochody.
Zkoušky
Teoretickou zkoušku může žák vykonat již v průběhu praktického výcviku. Zkouška se provádí na Úřadě pro civilní letectví v Praze.
Praktická část může být provedena po úspěšném složení teoretické zkoušky.Praktická část zpravidla trvá cca 60-90 minut a musí být provedena s examinátorem z Úřadu pro civilní letectví.
Zápočty předchozí praxe
Držitelé CPL (A) mají praktický pilotní výcvik zkrácen na 45 hodin (20 hodin na simulátoru, 25 hodin na C-172 či PA-28). Držitelé IR (H) - kvalifikace přístrojového létání na helikoptéry - absolvují pouze 10 hodin praktického výcviku.